diumenge, 23 de setembre del 2007

Economia Freaky


Aquest llibre parla bàsicament de curiositats, de com a partir de les estadístiques es poden fer relacions impossibles: per exemple, que tenen a veure els lluitadors de sumo i els mestres?
Quina relació hi ha entre la davallada de la delinqüència als E.E.U.U. als anys 90 i la legalització de l'avortament de finals dels '70?
L'autor es veu que és una espècia d'economista-sociòleg molt famós al seu país i fa estudis per crear relacions causa-efecte a partir de les dades estadístiques.

És un llibre molt interessant, sobretot perquè reflexiona sobre la societat i la manera que tenim d'entendre-la, i de com les dades pareln per si soles, més enllà dels fets i de com els interpretem.

Us el recomano, fa passar una bona estona i realment hi ha coses curioses de veritat!

5 comentaris:

e. ha dit...

És economista, és.

Te'n faries un tip de relacions entre dades i fets, si vinguéssis amb mi a classe... diria que els economistes bàsicament fan això (perquè jo, de moment, no he vist altra cosa...)! Com s'ho passen els tios... jo li estic agafant el gustillo, i tot! ;)
El tema està en quina perspectiva fas servir per raonar els perquès, causes i efectes, segons les dades.
Perquè aquest paio, des de quin cantó es mira les coses?

Anna ha dit...

Com vols dirs de quin cantó? Si positiu o negatiu?
Potser s'ho mira tot una mica des de fora, molt fredament, però suposo que és el que s'espera d'un llibre que analitza dades. De totes maneres ja te'l deixaré perquè ho puguis decidir tu mateixa!;)
Petonsss

e. ha dit...

Em referia més aviat a quin és el raonament teòric d'on li surt tot l'anàlisi. El que els polítcs diuen "esquerres i dretes", però ben dit ;)
Quina tendència té, vaja...

Pere ha dit...

I comenta aquella fabulosa estadística que correlaciona l'augment de la temperatura a la Terra amb la disminució del nombre de pirates en els oceans? :-)

Per cert, algú em podria recomanar algun llibre d'economia, d'aquests per dummies? És que no en tinc ni idea i m'agradaria aprendre'n quelcom. Gràcies per endavant !

e. ha dit...

Ui Pere, jo no en conec cap d'aquests...a menys que vulguis llegir al Chomsky, però no sempre és amè (tot i que filòleg), o bé un llibre d'aquests que recullen la opinió de diversos autors, com Porto Alegre, o similars, que com a mínim és divers. Ara bé, no fan cap anàlisi exhaustiu, es basen en conceptes i exemples concrets per donar alternatives!... Però pot servir.